Урок: розвиток критичного мислення на уроці біології у 8 класі. вчитель біології Матійців В.П.

Тема : Загальна характеристика сенсорних систем.

Мета.Сформувати знання учнів про сприйняття організмом інформації з навколишнього середовища; ознайомити із сенсорними системами людини; розкрити поняття “аналізатори”.

Розвивати уміння учнів порівнювати системи організму між собою, знаходити відмінності та головні ознаки; розвивати увагу, пам'ять, мислення. Розвиток критичного мислення та творчих здібностей учнів. Навчитися слухати своє тіло, орієнтуючи на власні відчуття.
Виховувати бережливе ставлення до свого організму та необхідність ведення здорового способу життя.
Тип уроку.Засвоєння нових знань. Гра «Асоціація»

Матеріали та обладнання:таблиці, малюнки, слайди, ватман, кольорові маркери, вирізки з журналів, музика.
Основні поняття та терміни:органи чуття, “відчуття”, сенсорні системи, аналізатор, зір, слух, рівновага, смак, дотик.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

1. З якими органами чуття у тварин ми ознайомилися з розділу “Тварини”?
2. Як можна орієнтуватися у зовнішньому світі?
3. Які органи чуття для цього необхідні?

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Проблемні запитання:
- Чому так важливо збирати та аналізувати інформацію?
- Яку роль грає інформація в житті людини?
- Яка інформація важлива для людини?
- Що повинно бути в організмі людини для цього?
(Учні повинні відповісти, що необхідні спеціальні органи)
- Скільки їх необхідно бути? Скільки їх є у людини?

ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

- Мозок людини безперервно одержує інформацію про всі зміни навколишнього середовища та про внутрішній світ організму. Ця інформація сприймається особливими фізіологічними апаратами – сенсорними системами. (Sensus від лат.- відчуття ). Ці системи називаються ще органами чутті.
- Розповідь про вклад І.П.Павлова у вивчення сенсорних систем.
- Робота з підручником: мал. “Розміщення нервових центрів у корі...”
Гра «Асоціація»

Учні розділились на три команди. Кожна команда отримала ватман, кольорові маркери, клей, та різноманітні вирізки з журналів. Капітан команди, витягнув шляхом жеребкування завдання.

1. Картка (нюх, зір, дотик)

  1. Картка (нюх, температура, рівновага)
  2. Картка (слух,біль,смак)

Учні розробляють банери, обираючи малюнок із вирізок, орієнтуючись на власні відчуття. Іноді поєднуючи не поєднане.

Обговорення гри.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Значення органів чуттів для життя людини, бачення світу, адаптації в навколишньому середовищі , психології, медицини.

Обговорення гри та своїх вражень.

VІ. Підсумки уроку.
/Files/images/priroda/IMG_20190228_090311.jpg /Files/images/priroda/IMG_20190228_090317.jpg /Files/images/priroda/IMG_20190228_091531.jpg/Files/images/priroda/IMG_20190228_092031.jpg/Files/images/priroda/IMG_20190228_092116.jpg/Files/images/priroda/IMG_20190228_092222.jpg/Files/images/priroda/IMG_20190228_092243.jpg/Files/images/priroda/IMG_20190228_092252.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 380