Повернутися до звичайного режиму

Стрийська ЗШ І-ІІІ ст. №5 ім. В. Стасюка. Шевченківський березень у 6-б класі. Дякую дизайнерам «Всеосвіти» за ідею плакату співпраці. Разом малювали оригінальний портрет Шевченка.

Провели кольоровий урок: складали пазли-ілюзії, розгадували кросворди, писали листи до Тараса Шевченка. Яскраві фотоасоціації стали родзинкою уроку. Цікаво, кольорово, інформаційно.Завжди сучасний Шевченко!

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/102_1871.JPG

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/lujytreghjk.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54799119_2222226731362459_8925974104549359616_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8293.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/102_1868.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/102_1869.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/102_1870.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/102_1872.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8285.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8274.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8275.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8276.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8278.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8279.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8283.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8284.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8288.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_8294.JPG/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG-37ae606671733458ba208d839b0f035a-V.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG-3abaaa3e17691fea08dcbe5e5c53f926-V.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG-695b25c73ed31776202afeeac238f6ca-V.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG-7577e9df9913e34c14477b6417047936-V.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG-ac4222352c66fa2f1fbad08b850c7181-V.jpg

Шевченківський березень у СЗШ №5 ім. В. Стасюка. Внесок у вшанування пам’яті Тараса Шевченка подали учні 8-А та 9-А класів (вчитель Ваганка О.) грою-квестом «Чи знаємо ми Шевченка?». Злагоджена командна робота, кмітливість, дружелюбність дали змогу учням дізнатися багато цікавого про Т.Шевченка та отримати при цьому море позитивних емоцій.

#шевченківськийберезень#нуш

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/53439680_2261464940736271_7390336435087212544_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/53461713_2261464950736270_8607625618126798848_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/53632234_2261465147402917_4637215982639644672_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/53902823_2261465177402914_6702068694702358528_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/53926488_2261465077402924_4278561573196267520_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/53930159_2261465174069581_9022713157650481152_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54222267_2261464800736285_5895327829100331008_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54230668_2261464954069603_8524203566393458688_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54257405_2261464810736284_7659297891436986368_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54278854_2261465247402907_5844429541770002432_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54279120_2261465097402922_7729301344351158272_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54364894_2261465307402901_1076430533656838144_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54435648_2261464840736281_6609588668610904064_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54436733_2261464850736280_3146373632368836608_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54517093_2261465020736263_7708737758197448704_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54521339_2261465257402906_3217942454833512448_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54523074_2261465014069597_7139624698505068544_n.jpg

Вшановуємо роковини Тараса Шевченка - під такою назвою пройшов урок- година спілкування, яку провели вчитель української мови та літератури Костів Л.М.і класний керівник 10 класу Стрийської ЗШ 5 Калиниченко Л.Д. у стінах Шевченківської світлиці нашого міста. Цікавою була також розповідь екскурсовода п. Ханик І.І. про історію створення світлиці, унікальні експонати, рідкісні видання Кобзаря, роботи скульпторів та різьбярів на шевченківську тематику.

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54279125_607870836290841_2887607423357419520_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54433601_607870529624205_150224164874092544_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54433654_607870759624182_4780109411433578496_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54434780_607870879624170_1195240508864069632_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54462844_607870559624202_2269632049746804736_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/54771035_607870672957524_3596605794059026432_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/55244495_607870629624195_8003885789064724480_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/55455384_607870899624168_7760022476620300288_n.jpg/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/55460033_607870589624199_8050910514110267392_n.jpg

Нагірна М.І.

Конспект уроку з української літератури 7 клас

«Завжди сучасний Шевченко»

Мета:мандрувати стежками Шевченкового слова; розвивати спостережливість, образне мислення, асоціативність, уміння аналізувати і робити висновки, зацікавити учнів постаттю Кобзаря; виховувати пошану до славного сина України.

Тип:комбінований.

Епіграф уроку: Кобзарем його ми звемо,

Так від роду і до роду,

Кожний вірш свій і поему

Він присвячує народу.

М.Рильський

Х І Д У Р О К У

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація та мотивація .

Гра «Шифрувальник»

Пропоную назвати ключове слово уроку.

Ш Е В Ч Е Н К О (кожна літера слова на окремому аркуші ( 8 аркушів) у хаотичному порядку прикріплені на магнітній дошці. Учні складають слово і формують його у вертикальному положенні для інформативного грона).

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_20190404_202116.jpg

Учитель. Які асоціації виникають у вас, коли ви чуте слово «Шевченко»? (запитання до учнів).

Тарас Шевченко – людина, яка зуміла передбачити своїм пророцтвом велику Україну, національну ідею і зберегти національну ідентичність. Про Кобзаря говоримо протягом цілого року, а не тільки 9 березня.

Коли ми говоримо про Тараса Шевченка, то згадуємо його Кобзар, українську бандуру і говоримо про символ життя нескорених бандуристів. Вивчаючи його щоденно, кожен розуміє глибину пізнання пророка, гідної людини, яка жила з цінностями і боролась за Україну. Дивлячись сьогодні на бандуристів, хочу подякувати за приклад єдності тої пісні, яка завжди є символом перемоги і нових звершень. До 205-річниці з дня народження Т. Шевченка 407 бандуристів з різних районів Львівщини одночасно виконали “Заповіт”, а також “Реве та стогне Дніпр широкий”. Це культурно-мистецьке дійство увійшло у “Книгу рекордів України”.

Т. Г. Шевченко — видатна постать і гордість України, її велич і слава.

У великого поета народ вчиться самовіддано служити рідному краю, ненавидіти його ворогів-експлуататорів, загарбників, любити правду і ненавидіти несправедливість та лицемірство.

Тож пропоную вам вирушити у подорож шляхами життєвої долі Т. Г. Шевченка. А подорож наша буде у вигляді ігор, асоціацій і т.д.

Нанизування намистинок «Ким був Шевченко?»

Тарас Шевченко – поет – художник – українець – Великий Кобзар – революціонер – кріпак – патріот – політичний діяч – геній – талант.

Додаток 1. («Живопи́сна Украї́на, Мальовнича Україна— серія малюнківТараса Григоровича Шевченка,виконаних у техніціофортув 1844. Автор прагнув видавати по 12естампівщороку, але через матеріальну скруту цей грандіозний задум реалізувати не вдалося. Замість того, було видано лише один альбом, куди ввійшло 6 естампів: «УКиєві»,«Видубицький монастир», «Судна рада», «Старости», «Казка», «Дари вЧигирині». )

Скласти інформативне гроно «Яким Був Шевченко?» (учні колективно складають та обговорюють )

Ш-

Е-

В-

Ч –

Е-

Н-

К-

О-

Ш – широко відомий, шанований

Е – ерудований

В – вигадливий, вдумливий, відомий, видатний

Ч – чесний

Е – енергійний

Н – небайдужий, незалежний

К – кмітливий

О – обдарований

ІІІ. Основна частина.

Учитель. Пропоную вирушити у нашу подорож . Учні поділені на 3 групи, не команди (без конкуренції), кожна група по черзі буде відкривати у пам’яті сторінки Шевченкової біографії (запитання надруковані на кольорових аркуша. З корзини учні витягують запитання + обговорення).

Гра «Стежинками нашої памяті»

1. Найвідоміша збірка поета. («Кобзар»)

2. Коли був написаний «Заповіт»? (1845 р.)

3. Де навчався Т. Шевченко? (Петербурзька академія мистецтв)

4. Народився Тарас Шевченко у селі... (Моринці)

5. Як звати батька Тараса? (Григорій)

6. Скільки дітей було у родині Шевченків? (шестеро)

7. Коли вперше було видано «Кобзар»? (1840 р.)

8. Що означає ім'я «Тарас»? (бунтар)

9. Як називається гора, де похований Т. Шевченко? (Чернеча гора)

10. Найвідоміший псевдонім Шевченка? (Кобзар)

11. Де відбулася зустріч Шевченка та І. Сошенка? (у Літньому саду)

12. Якою широковідомою народною піснею розпочинається поема “Причинна”?

(“Реве та стогне Дніпр широкий”)

13. Яким твором починається «Кобзар»? («Причинна»).

14. Хазяїном Т. Шевченка був пан... (Енгельгардт)

15. Хто був найстаршим із дітей Шевченків? (сестра Катерина)

16. Який шлях проходив коло села Кирилівка? (Чумацький)

17. Рік народження поета. (1814 р.)

18. 3а фахом Тарас Шевчнко був... (художник)

19. Як звали матір Тараса? (Катерина)

20. Автор худонього твору про дитинство Т.Шевченка «У бур’янах»?

(С. Васильченко)

21. Як звали подругу дитячих літ Тараса? (Оксана)

22. Скільки років з дня народження Т. Шевченка відзначаємо в цьому році?(205 років)

23. Рік викупу Т. Шевченка з кріпацтва. (1838 р.)

24. В якому вірші Шевченко заповідав вставати на боротьбу з панами і царем? («Заповіт»)

25. Продовжити: «Поховайте та вставайте...» (Кайдани порвіте...)

26. Як називається перша збірка Шевченка і скільки творів ввійшло до неї? ("Кобзар", 8 творів).

27. Скількома мовами перекладено “Заповіт”?(150-ма).

28. Коли помер Великий Кобзар? ( 1861)

29. Чому ім’я Катерина було подвійно дороге поетові? ( Бо це ім’я і його матері, і старшої сестри)

30. Що забороняли робити Шевченкові на засланні? (писати, малювати)

31. Скажіть наступний рядок вірша Т.Шевченка:

Сонце заходить, гори чорніють…

(Пташечка тихне, поле німіє.)

32. Хто був першим вчителем малого Тараса? (дяк)

33. Чий портрет був намальований, щоб викупити Шевченка з кріпацтва? (Василя Жуковського)

34. В якому місті похований Тарас Шевченко? ( в Каневі)

35. Назвати дерево, яке пишається над водою у вірші «Тече вода з-під явора»?(червона калина)

36. У якому віці малий Тарас пас ягнята за селом? (13 минало)

37. У якому віці малий Тарас пас ягнята за селом? 47 років

38. Що було причиною заслання Т.Шевченка?

39. У якому вірші Т.Шевченка рядок «А качечка випливає з качуром за ними»? (тече водо з під явора)

40. Яка пора року зображена у вірші «Садок вишневий коло хати»? (весна)

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_20190404_201921.jpg

Учитель. Яка ж біографія Шевченка без його творчості?

Гра «ФотоАсаціації» із творів Т. Шевченка.

Додаток 2. (Презентація, плакат кольорових стікерів)

Кожна команда має поле гри на парті

1 2 3 4 5
Ш
Е
В
Ч
Е
Н
К
О
/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_20190404_202034.jpg

Гра «Хто швидше»

(Звучить запитання, хто швидше підніме руку.

Якщо відповідь неправильна, інший учень може відповісти правильно)

1. Який садок опіваний в одному з віршів поета? (вишневий)

2. Яку річку найбільше любив Т.Шевченко? (Дніпро)

3. В якому місті похований Тарас Шевченко? ( в Каневі)

4. Скажи другий рядок вірша Т.Шевченка:

Мені однаково, чи буду…

Я жить в Україні, чи ні.

5. Скажи другий рядок вірша Т.Шевченка:

Вітер з гаєм розмовляє…

Шепче з осокою.

6.«Бандуристе, орле сизий!

Добре тобі, брате...»

7.Скажіть відомий вислів Шевченка про навчання? («Учітеся, брати мої!»)

8.Який відомий вислів про боротьбу? («Борітеся – поборемо!»)

9. Що роблять дівчата у вірші «Садок вишневий коло хати».(ідуть співаючи)

!!!Цікавезапитання !!!

Якби Тарас Шевченко жив у 21 ст., ким би він був, з ким товаришував, чи був би зареєстрований у соцмережах???

Скласти сенкан «ШЕВЧЕНКО»

Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.

Слово »сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.

1. Перший рядок – тема (іменник).

2. Другий – опис теми (два прикметники).

3. Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.

4. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.

5. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

Сенкан допомагає узагальнити інформацію, формулювати щось складне декількома словами.

Шевченко

справедливий, мужній

писав, вірив, молився

обличчя українського народу

Кобзар

IV. Рефлексія

Учитель. Пропоную разом записати на кольорових кружечка наші емоції, побажання, відгуки. Нехай наше дерево зацвіте «кольоровими враженнями».ДЕРЕВО ЕМОЦІЙ (фотопідтвердження)

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_20190404_201553.jpg

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_20190404_202328.jpg

/Files/images/1_ukrmova_ta_lt/IMG_20190405_185410.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1098